גיאורגיה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפארק הלאומי של טביליסי

עזרה בתכנון טיול לגאורגיה? השאירו פרטים 👇

נסיעות לחו"ל הן זמן אידיאלי לעשות קניות, לבלות במועדונים ומסעדות, לאכול טוב ו…במקרים מסוימים גם ליהנות מטבע נדיר ביופיו. כך גם במקרה של טביליסי גאורגיה, שם תוכלו למצוא את הפארק הלאומי של טביליסי,
המציג אוסף מרשים ביותר של צמחייה ובעלי חיים מרתקים. כל עיר המתיימרת להיות ירוקה ובעלת טבע אורבני, מציגה פארק לאומי, וטביליסי היא ללא כל צל של ספק עיר שכזו. הפארק הלאומי של טביליסי הוא אחד מנקודות הביקור הפופולריות ביותר בקרב תיירים ולא בכדי. כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בפארק הלאומי של טביליסי.

לקחת אוויר מהחיים הסואנים של העיר. הפארק הלאומי של טביליסי.

הפארק הלאומי של טביליסי ממוקם כעשרים קילומטר בלבד ממרכז העיר טביליסי. הפארק פתוח ומזמין לאורך כל השנה, ומציע חוויה מעט שונה בכל עונה. בחודשי החורף הופך המקום לקסום במיוחד, כאשר שלג מכסה את הפארק וצובע אותו לבן. במהלך הקיץ לעומת זאת, זהו המקום האולטימטיבי להתחמק מהחום הכבד השורר לעיתים קרובות בעיר. הסתיו מציג שלכת אדירה וצבעים חזקים ויפהפיים לאורך כל הפארק, המעניקים לו חזות שכאילו נלקחה מתוך ציור או גלויה. וכמובן עונת האביב – בה הפריחות הנפלאות והריחות המשכרים ממלאים כל פינה בפארק הנפלא. 

הפארק מציע אפשרויות לינה בקמפינג, כמו גם מסלולי טיול רבים ומגוונים. תיירים רבים מעבירים כאן את סוף השבוע, או מגיעים לפארק לטיול יומי של מספר שעות. לא חשוב באיזו מהאופציות תבחרו, ההנאה בפארק המרהיב מובטחת. 

להנות מהפארק בדרך שלכם - הפארק הלאומי של טביליסי

בפארק מספר מסלולים מאורגנים, לצד עשרות מסלולים מאולתרים. ישנם 3 מסלולי אופניים מוסדרים המחולקים על פי רמת הקושי – מסלול קל, מסלול בינוני ומסלול קשה. בנוסף – תמצאו בפארק מסלול רכיבה על סוסים, שני מתחמי קמפינג, מתחמי פיקניקים ואפילו מתחם מיוחד למדורות. מסלולי ההליכה הרבים מעניקים לכם בחירה בין דרגות קושי שונות ואורכים משתנים – ובכולם תוכלו ליהנות מנופים עוצרי נשימה והרבה מאוד מה לראות בדרך. 

קצת על החי והצומח בפארק הלאומי של טביליסי

בפארק הלאומי של טביליסי תוכלו למצוא לא פחות מ675 זנים שונים של צמחים מכל הסוגים. ישנם כמובן הבדלים מהותיים בין הזנים אותם תמצאו ביערות ובין אלו הגדלים בחלקים שאינם מיוערים. את כל הפירוט וההסברים תוכלו לקבל במהלך הביקור עצמו. גם המדשאות העצומות הממלאות את הפארק, מורכבות למעשה מזנים שונים של דשא, עשבים וצמחייה שחלקה ייחודית לאיזור זה בלבד של גאורגיה. בחלקים שונים של הפארק תוכלו לחזות בעצים "מלאכותיים" אשר נשתלו לטובת עיבוד האדמה ופיתוחה. בין השאר גדלים בפארק הלאומי של טביליסי זנים מוגנים מפני הכחדה, אותם תמצאו לרוב באזורים המוגנים של הפארק. 

כמובן שגם בעלי החיים לא נעלמים מהתמונה כאשר אנחנו מדברים על הפארק הלאומי של טביליסי. ברחבי הפארק חיים שועלים, זאבים, מינים שונים של צבאים ועוד. בחלק מן האזורים חיים גם דובים חומים. בנוסף, תוכלו לפגוש מינים רבים ומרתקים של בעלי כנף, כאלו שרובם אינם מוכרים לנו מהאקלים הארץ ישראלי. מיני זוחלים חיים גם הם ברחבי הפארק, לא פחות מ12 מינים שונים של זוחלים, ביניהם גם מספר סוגי נחשים. גם כאן נמצאים חלק מהמינים בסכנת הכחדה, והם זוכים להגנה הנדרשת כחלק מפעילות הפארק. 

כל אלו הם רק רשימה חלקית של הזנים ומיני בעלי החיים הנמצאים בפארק הלאומי של טביליסי. בכל רגע תוכלו לחזות בפארק בפלא אחר מעולם הטבע המופלא. 

דברים שחשוב לדעת לפני ביקור בפארק הלאומי של טביליסי

  • חשוב להגיע עם מכנסיים ארוכים ובשום אופן לא מכנסיים קצרים או ברמודה. בנוסף, נדרשות נעליים גבוהות או מגפיים. 
  • מומלץ לקחת איתכם אוכל ומים לטיולים עצמם, שכן לא תוכלו לקנות במהלך המסלול. 
  • חשוב ליידע את הנהלת הפארק ולהירשם בטרם התחלת אחד המסלולים. הרישום מבטיח שהנהלת הפארק מודעת בכל שלב לכמות המבקרים בפארק ולמיקומם. 
  • ההתניידות בשבילים המסומנים תתבצע על גבי סוס, ברכב או באופן רגלי בלבד. 
  • הדלקת אש מותרת רק במקומות הייעודיים לכך, מקומות אלו יסומנו בבירור. אין שום בעיה לצלם תמונות או סרטונים של כל אחד מהזנים והמינים שמצויים בפארק. 
  • בעת ראות לקויה – כגון ערפל, חל איסור מוחלט על התקדמות בצורה מהירה. יש להתקדם באופן איטי עד לשיפור הראות. 
  • אין הכנסת כלי נשק לפארק.

בהחלט כן. זהו אתר מרתק במיוחד, המרכז בתוכו אין ספור זני צמחים ומיני בעלי חיים. המקום פופולרי ביותר בקרב תיירים ומקומיים כאחד.

המקום מציע חוויה שונה וייחודית בכל עונה בשנה. עם זאת, הקיץ הוא העונה הפופולרית ביותר בקרב המבקרים במקום.

חד משמעית לא. הנהלת הפארק אינה אחראית ואינה מאפשרת הכנסת בעלי חיים יחד עם המבקרים בפארק.

חד משמעית לא. הצמחייה ובעלי החיים בפארק נחשבים אוצרות לאומיים, והוצאתם מחוץ לתחומי הפארק נחשבת עבירה חמורה.

רבים מן המבקרים מגיעים לפארק כאמור עם אופניים. אם אין ברשותכם זוג אופניים, תוכלו לשכור אחד בתחומי הפארק וליהנות ממסלולי האופניים שבו.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בגאורגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על גיאורגיה!