גיאורגיה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גשר השלום גאורגיה

עזרה בתכנון טיול לגאורגיה? השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בגשר השלום

גשר. לרוב זהו אלמנט פרקטי שהמטרה שלו היא לחבר בין שתי נקודות שהגישה ביניהן מוגבלת. בין אם זה מעל נהר, מעל מסילת רכבת או כחלק ממחלף גדול. 

אנחנו פוגשים גשרים רבים בחיי היום יום שלנו, ולרוב לא מדובר באירוע יוצא דופן כלשהו. אך יש מספר גשרים בעולם, שהם הרבה יותר מסתם עוד גשר. 

גשר השלום בגאורגיה הוא ללא כל צל של ספק אחד כזה. מעבר לשימוש הפונקציונאלי שלו, יש בגשר הזה המון מה לראות ומה לספר. כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בגשר השלום בגאורגיה. 

לא סתם גשר - גשר השלום טביליסי
לא סתם גשר - גשר השלום טביליסי

לא סתם גשר - גשר השלום טביליסי

גשר השלום נמצא ברשימה מכובדת עם אטרקציות נוספות המשויכות לעיר טביליסי. מדובר באטרקציה אדריכלית מהמעלה הראשונה. מדובר בגשר מודרני וחדיש המתנשא בין העיר העתיקה של טביליסי ובין פארק רייק המפורסם. 

אז מה מיוחד בגשר השלום

ללא ספק מדובר בגשר יוצא דופן. ראשית בזכות המראה הייחודי שלו. זהו מבנה עצום המורכב כולו זכוכית ופלדה, ומזכיר ממרחק רשת דייגים ענקית הפרושה על פני המים.

 עמודי המתכת משולבים זה בתוך זה בשתי וערב, ויוצרים מעין רשת עצומה בצבע לבן מתכתי. הצורה הגלית של הגשר מעניקה לו אשליה של תנועה סביב עצמו. 

העיצוב כאן בהחלט יוצא דופן ומעורר השתאות רבה בקרב כל מי שחוזה במבנה המקורי. גובה הקשתות שמעל הגשר מגיעות עד ל156 מטרים ! הגשר תוכנן על ידי האדריכל האיטלקי מישל דה לוצ'י, והובא מאיטליה כשהוא מפורק ליותר מ200 חלקים. 

הגשרים זורחים בלילה. גשר השלום, מעבר לעיצוב יוצא הדופן והיפהפה שלו, אין ספק שגולת הכותרת של הגשר הזה הוא התאורה. 

יותר מ30 אלף נורות לד צבעוניות מרכיבות מופע תאורה עוצר נשימה המוקרן מהגשר עצמו. המופע הזה מתרחש בכל יום החל מחצי שעה לפני השקיעה, והוא אחד ממופעי האורות המרהיבים ביותר שתוכלו לראות. 

מופע האורות הזה הוא לא רק חווייה לעיניים, אלא גם עומד מאחוריו עיקרון מרתק – מעצב התאורה הצרפתי פיליפ מרטינו, 

הגה מופע שבו הנורות מעבירות מילים מסוימות על ידי קוד מורס. המילים אשר מועברות דרך הנורות הן שמות היסודות הכימיים המרכיבים את גוף האדם, על פי הטבלה המחזורית.

 רעיון זה מתכתב עם הקונספט הכללי של הגשר ומציג את המוטו על פיו קיימת שאיפה לשלום והרמוניה בין אנשים ובין מדינות. אין ספק שהעיצוב המקורי והמסר העומד מאחורי מופע האורות הופכים את הגשר הזה לאהוב ומפורסם כל כך.

כמובן שכמו בכל מקום או סיפור, התגובות לגשר לא היו רק חיוביות. מספר פוליטיקאים ואנשי ציבור נוספים הביעו מחאתם על הבזבוז הרב שבבניית הגשר, על המודרניות המוגזמת והלא חיונית שבו, 

בעיקר על רקע המבנים העתיקים שמאפיינים כל כך אזור זה של טביליסי. חלקם ראו בבניית הגשר בזבוז משלמי המיסים וניקור עיניים, אך יש לציין שעל פי רוב הציבור הגאורגי, הגשר הזה אהוב ומתקבל בברכה.

הגשרים זורחים בלילה גשר השלום טביליסי
הגשרים זורחים בלילה גשר השלום טביליסי

מדוע גשר השלום נקרא גשר השלום

הקונספט הייחודי העובר דרך מופע האורות שעל הגשר, הוא רק חלק מהקונספט הגדול העומד מאחוריו. בניית גשר השלום הייתה יוזמה של הנשיא הגאורגי מסקאשווילי, 

בניסיונו לסמל את הרצון של גאורגיה למצוא את הדרך אל עבר עתיד טוב יותר. צעד זה נעשה במקביל לשינויים מהותיים אחרים שהתרחשו במדינה באותן השנים.

הפתיחה החגיגית והרשמית של הגשר התקיימה בשישי למאי 2010, ומאז מבקרים בו אלפי אנשים בכל יום.

דברים שרואים משם גשר השלום בטביליסי

גשר השלום הוא בראש ובראשונה אטרקציה בפני עצמה. המראה של הגשר בלבד, מושך אליו אלפי מבקרים לאורך כל השנה, 

בתוספת מופע האורות המטורף שאחראי גם הוא לפופולריות הרבה לה זוכה הגשר. אם זאת לא מספיק, הרי שמהגשר ניתן לחזות בנוף עצום ויפהפה. 

ממרומי הגשר תוכלו לקבל תצפית מצוינת על מקדש מצ'אטחי, מבצר נאריקלה וכנסיית השילוש הקדוש. בנוסף, תוכלו לראות מכאן את בית מגוריו של הנשיא הגאורגי. הגובה העצום והנוף עוצר הנשימה, הופכים את ההליכה על גשר השלום לחוויה של ממש.  

גשר השלום המיוחד בטביליסי
גשר השלום המיוחד בטביליסי

שאלות ותשובות בנוגע לגשר השלום בגאורגיה טביליסי

בהחלט כן ! מדובר בהרבה יותר מעוד גשר, אלא במיצג ארכיטקטוני מרשים ומיוחד. ניתן ומומלץ לשלב בין ביקור בגשר לביקור בשלל האטרקציות הקשורות לעיר טביליסי, ונמצאות כולן בקרבת מקום. 

הגשר פתוח באופן טבעי מסביב לשעון, והמבנה מרשים ומעורר השתאות לאורך כל שעות היום. אך אין ספק שהזמן המומלץ ביותר הוא לקראת השקיעה, שכן אז תוכלו ליהנות ממופע האורות המדהים המוקרן מהגשר על המים. 

גשר השלום בגאורגיה מתפרס על גבי 150 מטרים. זהו אמנם מרחק לא גדול, אך בזמן חציית הגשר תוכלו ליהנות מנופים נהדרים. 

 הדרך המקובלת והפופולרית ביותר היא פשוט חצייה רגלית של הגשר, תוך כדי התבוננות בנוף הנפלא. עם זאת, תוכלו לבחור גם באחת מיני הסירות במעלה הנהר, אשר שיט בהן לאורכו, יתנו לכם זווית מעניינת נוספת על הגשר עצמו. 

חד משמעית לא. וזה גם אחד מהדברים שמייחדים אותו והופכים אותו לאטרקציה כה פופולרית. הגשר מיועד להולכי רגל בלבד. 

הגשר איננו ארוך, ועל כן תיירים רבים בוחרים ללכת בו בשני הכיוונים. הבילוי הפופולרי ביותר הוא ביקור בעיר העתיקה, מכאן הולכים את הגשר הלוך וחזור, וממשיכים באזור העיר העתיקה והאטרקציות הרבות שבה. 

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בגאורגיה מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על גיאורגיה!